נישואי תשוקה 3-מין ורגשות

בשבוע שעבר התארחתי בתוכנית טלוויזיה של אורנה ד"ץ,בדרך לתכנית הייתי מעורב בתאונה(פחחות בלבד) שבה אף אחד לא נפגע.ניסיתי להיות יצירתי ולחשוב איך אני מטפל בכל מה שצריך לטפל מול הנהגים האחרים ובאותה הזדמנות להגיע לתכנית בזמן תוך 10 דקות והתשובה היתה-אין מצב.תוך כדי תסכול חוסר אונים כעס מעט עלבון והרבה אכזבה התקשרתי לאשתי שאמרה אני באה ואתה הולך להצטלם….מיותר לציין שהיא הגיעה תוך עשר דקות והצילה את היום.הגעתי לתכנית והיה נפלא ,כולם שאלו לשלומי דאגו לי ואני התאהבתי באשתי מחדש.מה עושה את זה? מהו אותו דבר הגורם לנו במערכות יחסים לחוות את אותה קרבה, הערכה, אהבה ותשוקה שנים אחרי שהתחברנו?מספר דברים אבל ללא ספק אחד הדברים המשמעותיים ביותר הם היכולת לחוות לדבר ולבטא רגשות.באותו בוקר אני הייתי בתוך סערה רגשית והיא הביאה הכלה יוצאת דופן והמון תמיכה. הפוסט הזה עוסק בקשר שבין נישואי תשוקה ורגשות בחיי נישואים. הוא הפוסט הלפני אחרון בסדרה הזאת כאשר הפוסט הבא יעסוק במיניות ושפה.

 

האם סקס מוכר????

רוב האנשים יאמרו לכם שללא כל צל של ספק התשובה היא כן יחד עם זאת אחד הנתונים המעניינים ביותר הוא הנתון הבא: לאורך ההיסטוריה אחוז מזערי של ספרים שנכתבו על מין עבור הקהל הרחב הפכו לרבי מכר אם בכלל. רוב הספרים שנכתבים בתחום אינם רבי מכר ואינם מצליחים להתרומם ולעבור את הרף של הכרה ופרסום. מדוע זה קורה? מסתבר שאין לאנשים שום עניין במין עצמו אלא במשמעות שלו,כך למשל תמונות ואיורים של גברים ונשים בעת משגל תוך משיכת חיצים מהתמונה המתארים חלקים בגופם של הגבר והאישה אינם מעניינים אף אחד.לעומת זאת,רומן רומנטי המתאר את התשוקה ואת האקט הרגשי והארוטי של זוג או תמונה של אישה/גבר עם בגד חשוף ומבט שנון/גאה/רעב בעיניים מוכרים בצורה לא רגילה. מה ההבדל? הרגשות…. הביטויים הרגשיים בצירוף לתמונה שהיא חשופה או מינית יוצרים את הריגוש ולבסוף גם את המכירה. לעומת זאת סקס ללא ביטוי רגשי מלהיב אינו מעניין אף אחד ובוודאי לא מוכר. אז מה מוכר? רגשות!!! אבל את זה יאמר לכם כל איש שיווק ביומו הראשון בעבודה.

 

5 סימפטומים של מין חסר רגשות

ישנן וריאציות שונות להכיצד מין שאינו רגשי יבוא לידי ביטוי בחדר המיטות. אחת הדרכים הנפוצות ביותר, היא התעלמות מבן הזוג עצימת עיניים ומיקוד בתחושות הגופניות. מייד יהיו כאלה שיאמרו "מה פסול בזה" והתשובה היא שכלום אלא שזו אחת הפרקטיקות שגורמות לבני זוג להיות מנותקים זה מזאת במהלך המין ולא לחוות את המין במלוא עצמתו. כאשר זוגות מדי פעם בפעם פותחים את העיניים במהלך המין ומסתכלים על בן הזוג שלהם,הם יכולים להיות ערים לאקט ולהיות עם הצד השני וגם להתחיל להרגיש.

דרך נוספת שבה לעיתים נפגוש את אותה התנתקות רגשית תהיה בכך שבני הזוג לא מחליפים מילה זה עם זאת במהלך המין,קרוב לוודאי שזה קשור למבוכה ולחוסר רצון לעשות משהו שלא מקובל ביניהם. לעיתים מאד רחוקות אנחנו נשמע במצב כזה אותה אומרת לו,אני מתה שכבר תזיין אותי. או אותו אומר את מטריפה אותי. אלו אקטים המייצגים קרבה ואינטימיות בתוך המיטה והם לא נראים במרחב של נתק רגשי.

תת סעיף של הזוג שעוצם עיניים ובו לבני הזוג אין מה לומר זה לזאת במהלך המין הוא מצב שבני הזוג מפנטזים ומדמיינים סיטואציות אחרות על מנת לחמם את עצמם ולבסוף להגיע לאורגזמה. אז מה פסול בזה? אין בזה שום דבר פסול. העניין הוא שזו אחת הפרקטיקות הגוזלות את האינטימיות מהסקס ומונעות מבני הזוג את המין העשיר והמלהיב שהם מחפשים זה עם זאת.

כאשר בני הזוג מייחלים למין יותר סוער ואינם מצליחים לקיים את זה בחיי הנישואים שלהם במקרים רבים הם יעמידו פנים שהם מחוברים ומחוממים מבחינה מינית יותר ממה שהם באמת. משתי סיבות. הראשונה-החשש שבן הזוג האחר ירגיש שהם לא דלוקים ולא ירצה מין, השנייה-ישנה תקווה שהכלל הותיק של fake it till you make it יגרום להם להשתלהב ולשלהב את בן הזוג גם יחד. הבעייה היא שבמקרים רבים שני הצדדים בעניין מרגישים את הfake it וזה בפני עצמו יוצר אפקט של מראה שבו שניהם מזייפים. הזיוף במין-כאשר הוא מורגש הוא אחד הדברים שמכבים את התשוקה של בני הזוג יותר מכל דבר אחר.

עוד אינדיקציה  לקהות רגשית בחדר המיטות תהיה שאחד מבני הזוג ולעיתים שניהם ינסו ליצור התלהבות ותשוקה דרך מגע מוגזם. כשאני אומר מגע מוגזם אני מתכוון לכך שבני הזוג יגעו זה בזאת בלי להרגיש את ההתלהבות של הסקס בתקווה שזה יגרום לקרבה ולהתלהבות. פעמים רבות זה יצור את התוצאה ההפוכה מאחר והדבר שמעורר אנשים וגורם להם לחשוק זה בזאת בחדר המיטות הוא לא מגע וגם לא רגישות אלא התעוררות רגשית. מירב הספרים העוסקים במיניות אינם מדברים על כיצד לייצר עוררות רגשית אלא עוסקים במגע,תנוחות,שיחות כאשר למעשה  הפקטור המרכזי הוא רגשות. כאשר בני זוג אינם יודעים כיצד לעורר את עצמם מבחינה רגשית לפני ותוך כדי האקט המיני הם ינסו את כל הדברים שמנינו עד כה כאלטרנטיבה שברוב המקרים אינה מצליחה לתת להם את התשוקה והטעם העשיר של המין.

אם אהבת את התוכן הזה ואתה מעוניין לקבל עוד ממנו 

By |