אימון לניהול קונפליקטים בצוותים

"מאחורי כל מריבה מסתתרת שיחה שלא התקיימה

שאילו השיחה היתה מתקיימת המריבה לא היתה מתרחשת"

דן ווייל

  • האם אתה מרגיש שממש לא נעים להיות חלק מהצוות אליו אתה שייך?
  • האם אתה יודע שאתה לא יכול לסמוך על כך שחברי הצוות יהיו שם עבורך ויעזרו כאשר אתה עושה שגיאה?
  • האם החברים שלך לצוות מרגישים שהם אינם שותפים למה שקורה בצוות?
  • האם החברים שלך לצוות רואים את עצמם כברגים בעשייה שלכם ביחד?
  • האם כאשר אתה עושה משהו למען הצוות שלך אתה יודע לומר שהם לא היו עושים את אותו הדבר עבורך?
  • האם אתה יודע מהו המסר הסמוי שחברי הצוות מעבירים זה לזאת ולהנהלה והוא שלילי?
  • האם נמאס לך לשמוע את התלונות של חברי הצוות האחרים?
  • האם אתה מרגיש לפעמים שלהיות חלק מהצוות זה כמו להיות בגנון?

אם  ענית לחלק מהתשובות האילו כן:

קרוב לוודאי שהצוות אותו אתה מנהל/אליו שייך שרוי בקונפליקטים שמפריעים לו לתפקד ולממש את מטרותיו. יותר מכך ישנו סיכוי טוב שהתחושה היא תחושה של תסכול ואכזבה מההתנהלות היומיומית בעבודה/בארגון.

קונפליקטים בצוותים מהווים אובדן שעות עבודה יקר ויוצרים תחושה של מתח וחוסר נוחות שמתרגמים לחוסר יכולת של הצוות לממש את מטרותיו בהצלחה. קונפליקט בין 2 חברי צוות עשוי להיות ויראלי ולגרור חברי צוות אחרים לתוך הקונפליקט ולזהם את האוירה של כל חברי הצוות. המחיר הכרוך בקונפליקט הוא תחושות של עלבון ותסכול. אובדן שעות עבודה יקרות לטיפול בחיכוכים. פגיעה בקצב ההתקדמות של הפרוייקטים של הצוות ובתרבות העבודה ובמקרים חמורים במיוחד אובדן של עובדים מצויינים.

אחד המפתחות לעבודת צוות יוצאת דופן היא יצירת תרבות צוותית בה חברי הצוות רואים את עצמם שותפים למטרה שהיא גדולה מהם. מפתח שני הוא יצירת תרבות של הערכה והוקרה בין חברי הצוות. המפתח השלישי הוא פיתוח היכולת של חברי הצוות לעבד ולצמוח מקונפליקטים.

האימון כרוך באבחון בן 2 מפגשים של הצוות ויצירת תוכנית מתאימה להפיכת הצוות לצוות המאומן בשיתוף פעולה ומימוש מטרות בהצלחה.